Серійний випуск і масова експлуатація свинцево-кислотних акумуляторних батарей були розпочаті ще в кінці 19 століття.

На початку 20 століття вони почали широко застосовуватися в автомобілях, розширюючи далі сферу свого застосування, легко перетнули межу тисячоліття і до сих пір продовжують працювати. Вони дешеві, але, як і будь-яке дешеве рішення, мають свою «ціну» в інших аспектах. Наприклад, вони не можуть похвалитися тривалим терміном служби. Також вони містять токсичний свинець і агресивну кислоту, тому їх утилізація питання далеко не тривіальне.

Літій-іонні акумуляторні батареї - одна з найбільш актуальних технологій, яка розвивається швидше за інші. Вони мають дуже високу питому щільність заряду, це означає, що вони можуть зберігати значну кількість електричної енергії в невеликому обсязі.

Основні відмінності:

  • Літій-іонні батареї в 15 разів довговічніші. 4500 циклів, 10 років служби, 5 років гарантії.
  • Літій-іонні батареї в 5 разів більш вигідні у фінансовому плані, ціна 1 кВт * год енергії за життєвий цикл - 4,66 грн в порівнянні з 23,13 грн у свинцево-кислотних.
  • Літій-іонні батареї більш екологічні, менш токсичні, використовують менше матеріалів при виробництві.
  • Свинцево-кислотні АКБ «вмирають» через рік-два експлуатації, їх потрібно міняти. Таким чином, якщо взяти дві батареї - кислотну і літієву - то при однаковому режимі використання протягом 10 років кислотна АКБ буде дорожче.

    Кислотну батарею не рекомендується розряджати більше, ніж на 50%. Літієву можна розряджати до 0. Тому при порівнянні вартості потрібно брати 1 літієву батарею і 2 кислотні тієї ж ємності. Відповідно, на життєвий цикл літієвої батареї припадає 10 кислотних батарей.

    Літієвої АКБ вистачить однієї, а кислотних доведеться поміняти аж десять штук.

    Якщо дивитися на літієві батареї Pylontech US2000 і кислотні Ventura GPL 12-200, то в грошах це виражається так (див. Таблицю нижче):

    За один і той же період доведеться заплатити 4270 доларів за 10 кислотних АКБ і 1399 доларів за літієву АКБ.